dikter

Jag var ute och letade på nätet
och så hittade jag några bra diker så här får 
ni dom:


Ett litet hjärta står ensamt och gråter.
Sårat många gånger, men ändå det förlåter.
Sliter i det gör många, de bara tar och tar.
Ändå står alltid detta lilla hjärta ensamt kvar.
Lurat av många, de leker med det lätt.
Men aldrig att någon vill behålla det på något konstigt sätt.
Varför vara med i leken, när man inte reglerna kan?
Varför tro på den kärleken, som sägs vara sann?
Varför leka med andras hjärtan när man har var sitt?
Varför är detta lilla ensamma hjärta just mitt?


Det finns en blomma vit som snö,
kan ej vissna, kan ej dö-
dess namn känner du nog igen
trofast vänskap heter den.

Mina ögon kan tindra
Mina läppar kan le
Men sorgen i hjärtat
Kan ingen se

Varför röka när man kan supa?
Varför supa när man kan knarka?
Varför knarka när man kan dö?
Varför dö när man kan leva?

Nu är jag trött på dina lögner o svek,
jag trodde detta var nått äkta,
men för dig var det blott en lek.
Du sade att du älskade mig,
jag trodde dina ord,
att du bara lekte,
var nått jag ej förstod.
Plötsligt ville du ej ha mig,
du krossade mitt hjärta,
jag visste ej att några ord,
kunde försaka sådan smärta.
När du fått det du ville,
så sade du adjö,
då ville jag ej leva mer,
bara lägga mig och dö.
Jag försvann in i mig själv,
murade in mig i en borg,
jag försökte att glömma,
men hjärtat svartnade av sorg.
Men jag ska gå vidare,
jag ska älska igen,
jag kommer ej ge upp,
det finns många kvar att älska än!


Först stal han två kyssar,

Sen tog han min hand.
Sen stal han mitt hjärta,
Och satte i brand.
Högt uppe på berget,
Fanns ingen polis.
Jag har blivit bestulen,
Men har inga bevis..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0