Vill tillbaka till Partille!

Hejsan bloggen!
Kom hem från Göteborg sent i lördags. Igår var jag så trött så jag vaknade
klockan 14 och slappa hela dan. Det kommer bilder från Partille snart men nu
ska jag bara skriva lite kort om hela veckan :)

Måndag- Vi åkte tåg i ca 5timmar till Göteborg. När vi kom fram fick vi lite problem med maten men tillslut fick
vi den! Sen åkte vi till våran skola där vi skulle bo och pumpade madrasserna, bäddade madrasserna, borstade tänderna och gick och la oss. Vi somnade såklart inte direkt men när Mato blev sur vågade ingen prata längre hehe :D
¨
Tisdag-
Vi vaknade 3minuter innan samling och åt frukost på en gång. Sedan fixade vi håret och sånt och åkte iväg till planerna där vi skulle spela matcherna. Vi vann matcherna med 19-3 och 14-7. Sedan åkte vi till matsalen för att äta och sedan åkte vi hem för att duscha och fixa oss till invigningen! Jag tyckte att invigningen var skit cool och rolig! Sedan åkte vi hem och för att sova.

Onsdag-
Då hade vi sovmorgon till kl 9. Den här dagen och sen resten av dagarna fick vi spela på heden, där dom flesta lagen spelade. På tisdagen hade vi spelar på ett mindre fält. Vi hade en match den dagen, som vi vann med 10-8. Sen på kvällen var det DISKO! Det var skit roligt! Vi dansade som galningar och pratade med massa roligt folk. Sedan när vi kom hem hade vi en kvart på oss att komma i säng annars skulle vi inte få gå på liseberg dagen efter.

Torsdag-
Vi spelade dom två sista matcherna i gruppen som vi vann med 12-6 och 15-2 vilket betydde att vi blev etta i gruppen. På kvällen åkte vi på liseberg! Jag, elin, louise, tessie, danni och hanna åkte atmosfear som är den längsta fritt fall i europa! När liseberg stängde sprang jag, danni, ronja och louise till discot och dansade i en timme :) Sen åkte vi tillbaka till skolan för att sova!

Fredag-
Första slutspelsdagen! Nu var det slut på leken, vinna eller försvinna! Vi spelade 16 delen mot Röyken ett danskt lag i spöregn. Vi spelade super bra och vann med 6-3. Nästa match (8 delen) var mot Klaebu som vi torskade med den dagen...
Vi trodde att vi hade förlorat och var ute och dom flesta var ledsna och grät. Men våra tränare lämnade in en protest eftersom en av våra bästa spelare fick inte spela matchen, för att hon hade fått ett rött kort matchen innan. Men i reglerna står det att om man får rött kort genom att ha fått tre 2 minuter ska man få spela nästa match. Och det hade våran spelare fått. Så våra tränare lämnade in en protest och på kvällen ringde dom och sa att matchen skulle spelas om eftersom domaren hade gjort fel. Så matchen spelades om kl 7 nästa dag.

Lördag-
Vi vaknade kl 5 för att åka in till heden. Framme på heden hade Elins mamma dukat fram frukost så vi fick i oss lite energi innan matchen. Matchen mot Kleabu började segt. Dom börjde med att göra två snabba mål. Men vi kommer ikapp och förbi! I första halvlek leder vi med en boll. I andra halvlek fortsätter vi kämpa och vinner tillslut med 10-8. Kleabu var väldigt arga efter matchen eftersom dom vunnit dagen innan. Jag förstår dom. Jag skulle också vara arg. Men allt är domarens fel..
En timme efter var det kvarts final mot Skånela. I första halvlek var väldigt jämn. Men i andra halvlek rycker Skånela ifrån och håller ledningen hela andra halvlek. Dom vinner tillslut med 16-10. Är mycket stolt över tjejerna! Vi var bland dom 8 bästa av 104lag! Men krafterna räckte inte till. Efter förlusten kollade vi på några matcher och åkte sedan till våran skola för att packa ihop alla våra saker och duscha. Sedan åkte vi till gbg central för att åka hem till Stockholm igen. Vi kom fram vid 23:00. Jag sa hejdå till alla super tjejor och åkte hem där jag somnade ganska snabbt :D

Det var min underbara vecka i Göteborg. Tack alla tjejer, lagledare och tränare ni är bäst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0